Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

 

Temaer

 

Kom godt i gang med sygefraværspolitik

Sygefravær kan være et svært emne at tale om. Derfor er det vigtigt, at I får skabt en åben og tillidsfuld kultur på jeres virksomhed.

Når I skal finde ud af, om I har problemer med sygefravær på jeres arbejdsplads, eller hvis I gerne vil arbejde med at forebygge fravær, kan sygefraværsstatistik og sygefraværs- og fastholdelsespolitik være gode værktøjer.

Nedenfor finder I guides til, hvordan I kan udarbejde en sygefraværspolitik, og hvordan I kan måle sygefravær i jeres virksomhed.

Som virksomhed og som ansat har man forskellige pligter, roller og muligheder i forbindelse med sygemelding. Dem kan I læse mere om hos Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.

 

Læs også

Arbejdstilsynets temaer om arbejdsmiljø:

Du kan også læse Videncenter for Arbejdsmiljøs guides til: