Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

 

Bekendtgørelse om obligatorisk digital kommunikation til Arbejdstilsynet 

Bekendtgørelsen fastsætter, at skriftlig kommunikation fra virksomheder til Arbejdstilsynet i forbindelse med afgørelser skal ske digitalt gennem den selvbetjeningsløsning, som Arbejdstilsynet anviser, og som er tilgængelig via Virk.dk.

Følgende former for skriftlig kommunikation er omfattet: 

  • Svar på skriftlig høring om påtænkt afgørelse
  • Tilbagemelding om efterkommelse af afgørelse
  • Anmodning om fristforlængelse for efterkommelse af afgørelse. 
Den nye bekendtgørelse understøtter den politiske målsætning om øget digitalisering.

Arbejdsmiljøloven og lov om indretning m.v. af visse produkter blev ændret i 2014, så der er hjemmel til at kræve obligatorisk digital kommunikation af virksomheder.

Se bekendtgørelsen