Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

 

Obligatorisk Digital Post

Nu bliver det lovpligtigt for alle virksomheder med et CVR-nummer at have en postkasse til at modtage digital post fra det offentlige. Postkassen er gratis og skal oprettes senest 1. november 2013.

Den digitale postkasse får samme status som en fysisk postkasse. Det bety¬der, at det er virksomhedens ansvar at læse ny post. Fra 1. november 2013 vil al post fra det offentlige lande her. Det gælder også brevene fra Arbejdstilsynet. Påbud, høringer og startpakker finder du altså fremover i din digitale postkasse.

Hvorfor nu det? Digital Post er et resultat af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Postkassen til virksomheder, foreninger mv. vil spare samfundet for knap 400 mio. kr. om året – til glæde for både borgere og virksomheder.

Det tager et par uger at få den specielle medarbejdersignatur, som skal bruges til at oprette postkassen. Du kan bestille signaturen allerede nu. Se mere på virk.dk/postkasse.

Hotline

Der er oprettet en hotline, hvor du kan få svar på konkrete spørgsmål om Digital Post, medarbejdersignaturer og hvordan du logger ind på virk.dk.
Nummeret er 70 80 86 86 og telefonen er åben man. - fre. kl. 9-18.

 Digital Post